Continued from the home page

December 10, 2017 — Second Sunday of Advent

Today’s Scripture Reflection

Our readings from Holy Scripture on this Second Sunday of Advent remind us of what we are supposed to be doing during Advent, in fact throughout our lives. The reading from Isaiah anticipates the coming of Christ and John the Baptist as it proclaims “… prepare the way of the Lord.” This is a time of preparation for us.

That message is repeated in our Gospel from St. Mark. Today’s Gospel is the absolute beginning of Mark’s Gospel and it immediately gives us that same signal by declaring, “Prepare the way of the Lord, make straight his paths.” Of course, we all realize that the path to the Lord may not always be straight for us, but now is a time to correct that.

God is waiting for us. St. Peter in his Second Letter, from which our Second Reading is drawn, indicates that God, however, “is patient with you.” You might say on this Second Sunday of Advent that the Lord is giving us a second chance to respond to His call. One of the basics of St. John the Baptist’s messages was that we need to get ourselves right with the Lord, perhaps turn our lives in a different direction. We can change; now is the time to do that.

Pope St. John XXIII once stated during a homily in Advent, “We are all part of an immense family. This is proven by what is in our hearts during Advent and Christmas.” Now is the time to put love in our hearts and to truly prepare the way of the Lord.

Filed Under: Stewardship Bulletin Reflections by Catholic Stewardship Consultants, Inc.

 

 

 

 

 

 

-----------------------------------

Reflexion del la Esccritura de Hoy

Segundo Domingo de Adviento

REVISIÓN DE LA REALIDAD

El mundo espiritual existe, es real, tan real como el mundo material. Propiamente no podemos "ver" realidades espirituales como el amor, la sabiduría y la bondad, pero sabemos que existen e influyen en nuestra vida. Quizá no podemos indicar dónde está el odio o el pecado en un mapa, pero cada uno de nosotros ha encontrado esas fuerzas destructivas. Las lecturas de hoy testifican un hecho que a menudo pasamos sin notar: el pecado es real. El pecado cambia nuestros corazones y tiene consecuencias reales en nuestras relaciones con las demás personas. Para los seguidores de Cristo, reconociendo la realidad del pecado no es algo deprimente. Crecemos naturalmente frustrados con nosotros mismos cuando pecamos, pero Jesús tiene una reacción diferente. En su asombrosa misericordia, el Señor ve nuestros pecados como una ocasión para mostrar solo lo mucho que nos ama, y cómo nos ama él. Jesucristo toma nuestros pecados sobre sí mismo y acepta el castigo, la muerte, que legítimamente viene sobre nosotros.

 

APUNTAR ALTO

Al morir por nosotros, Jesús rompe las limitaciones de la vida humana. El pecado había condenado nuestra existencia terrenal, pero entonces Jesús murió y nos dio un pase con todos los accesos a la vida eterna. San Pedro nos habla gentilmente acerca del don de Jesús. Jesús es paciente con nosotros, Pedro nos asegura que: "no quiere que nadie perezca, sino que todos se arrepientan". Sabiendo que Jesús abrió el cielo para nosotros, podemos apuntar alto cada día, esforzándonos por evitar el pecado y por hacer el bien. ¡Ni siquiera el cielo es el límite! Pedro nos anima más. No debemos temer escuchar "los cielos desaparecerán con gran estrépito, los elementos serán destruidos por el  fuego", porque no estamos atrapados en un reino material. La salvación de Dios es real y unificado. Esperamos un día vivir, cuerpo y alma, "en un cielo nuevo y una tierra nueva, en que habite la justicia". Este es el plan de Dios para nosotros, un pan de una profunda y larga paz.

Lecturas de hoy: Is 40:1-5, 9-11; Sal 85 (84):9-10, 11-12, 13-14; 2 Pe 3:4, 6; Mc 1:1-8

Copyright (c) J. S. Paluch

Today’s second reading is about Christ’s coming again, “The day of the Lord,” Peter calls it, but that day isn’t December 25th. It’s that other day, that second-coming day about which Peter is concerned. He waits with great hope and anticipation for God to remake the earth into a place of perfect justice and peace. And he sets some demanding goals for the Christian community as it awaits that final day of accounting and reconciliation: strive to be at peace, without spot or blemish. Christian stewards work for peace. As we await the coming of Christmas, what can we do to promote peace in our homes, workplaces, community and world?

Source: International Catholic Stewardship Council

Most Holy Trinity Church

2040 Nassau Drive

San Jose, CA 95122

Phone: 408-729-0101

Fax: 408-258-4131

© 2017 Most Holy Trinity Church. All Rights Reserved.

Our Mission

We discover and proclaim God's Love through Worship, Prayer, Study and Good Works.

 

Descubrimos y proclamamos el amor de Dios por medio de Alabanza, Oración, Estudio y Buenas Obras.

 

Chúng ta khám phá ra tình yêu của Chúa qua việc Thờ Phượng, Cầu Nguyện, Học Hỏi và làm những Việc Thiện.